Enkel kombination med slät ring och enstensring med briljantslipad diamant från MK Juvel i Malmö

Enstensringen i 18 karats vitguld en briljantslipad diamant på 0.4 carat som sitter i en ganska låg fattning med sex klor. Diamantens kvalité är Top (TW) i färg och Small Inclusions (SI) i renhet. Jag skulle säga att SI är ett steg under vad man brukar säga är den lägsta kvalitén man "ska" leta efter men jag har sett flera stenar med SI kvalité som är mycket snygga och briljerar fint. Hur stenen uppfattas beror mycket på var inneslutningarna sitter och såklart vad de andra parametrarna (4Cs) har för kvalité. Allt annat lika så har en sten med kvalitén SI istället för VS ett lägre pris.

Jag kommer inte ihåg exact men jag har för mig att den här ringen kostade cirka 25.000kr när jag kollade hos MK Juvel.

Den släta ringen är min silverring från Silvergården men tänk er en slät vitguldsring till enstensringen så har ni en supersnygg kombination!

 

 

 

Kommentarer

Populära inlägg